::سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِالرَّحِيم ::

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat, Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa kepadaKu. Hendaklah dia memenuhi (perintah) Ku dan beriman kepadaKu agar mereka memperoleh kebenaran.
(Al-Baqarah, 2:186)

Wednesday, June 19, 2013

Worldly ~

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 

the world look so bright on the outside..
but there is no more light on the inside..

its getting darker day by day...
even the sun never stop it shine..

hopes are full of false..
just like a field cover with torn..

people turn to be selfish...
scare to their own shadow..

nothing left to hold as faith..
loneliness grab the heart of soul..

make it hard like a stone...
fear no more to the one and only..

easy to fall yet harder to get up..
the hole getting bigger and deeper..

lost by the edge of the world....

Human....


Daripada Abi Irbarq Ibn Sariah r.a berkata:

Telah menasihati kami oleh Rasulullah saw akan satu nasihat yang menggeletar hati kami dan menitiskan air mata kami ketika mendengarnya. Lalu kami berkata: “Ya Rasulullah! Seolah-olahnya ini adalah satu nasihat yang terakhir sekali maka berikanlah pesanan kepada kami.” Lalu baginda bersabda: “Aku berwasiat akan kamu supaya sentiasa bertaqwa kepada Allah dan mendengar serta taat (kepada pemimpin) sekalipun yang memimpin kamu itu hanya seorang hamba. Sesungguhnya sesiapa yang panjang umurnya daripada kamu pasti akan melihat perselisihan yang banyak. Maka hendaklah kamu berpegang teguh dengan sunnahku dan sunnah para Khulafa’ Ar-Rasyidin (khalifah-khalifah yang mengetahui kebenaran dan mendapat pimpinan ke jalan yang benar) dan gigitlah sunnah-sunnah itu dengan gigi geraham dan jauhilah perkara-perkara yang baharu (bid’ah) yang diada-adakan, kerana tiap-tiap bid’ah itu adalah sesat.”

(Hadith Riwayat Abu Daud dan At-Tarmizi)





No comments:

aku menulis kerana ia kisah hidupku..
aku menulis kerana kenangan hidupku..
aku menulis kerana Islam agamaku..
aku menulis kerana kasihku pada saudaraku..

mohon maaf jika ada salah dan silap kerana manusia itu tidak lekang dari melakukan kekhilafan~