::سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِالرَّحِيم ::

Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat, Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa kepadaKu. Hendaklah dia memenuhi (perintah) Ku dan beriman kepadaKu agar mereka memperoleh kebenaran.
(Al-Baqarah, 2:186)

Tuesday, June 9, 2015

izinkan aku.

Mutakhir yang mencabar,

hidup bagai jatuh dari langit,
pantas namun masih belum ke tanah,

realiti bagai fantasi,
fantasi bermimpi di siang hari,

alpa menjadi senjata,
duka sebagai petanda,

aku bahagia gembira,
membawa duka segenap ruang jiwa,

merenung khilaf kekurangan,
malu pada diri, semua dan ilahi,

meratap hina seorang pendosa,
mungkin dalam doa aku punya peluang,

berharap akan kembali,
dengan sisa kasih di dalam hati,

jangan hilang wahai rasa,
kerana harapan sentiasa berdoa,

Allah itu Sang pendengar,
pasti akan menyambut setiap permintaan,

payah berjalan aku merangkak,
payah merangkak aku mengesot,

telah tetap hati untuk berharap,
kerana Allah aku menatap,

kerana Allah jua aku berserah,
semoga rahmat sentiasa mencurah,

keampunanMu luas terbuka,
izinkan aku merasa kasih pandanganMu wahai Pencipta.

hanya Allah yang tahu,
cukup bagi ku.




No comments:

aku menulis kerana ia kisah hidupku..
aku menulis kerana kenangan hidupku..
aku menulis kerana Islam agamaku..
aku menulis kerana kasihku pada saudaraku..

mohon maaf jika ada salah dan silap kerana manusia itu tidak lekang dari melakukan kekhilafan~